Stallet hela dagen (:

Ja, idag är det lördag och jag har varit i stallet hela dagen.
Bättre kunde jag vell inte tillbringa min lördag :)

Ja, det började med att åka upp dit vid 10 för jag var stallvärd.
Jag sopade stall gången + skoplats+ingång, sopade caffeterian,
korridoren och omklädingsrummen. Sen stog jag i Caffeterian en
liten stund för det var folk som ville handla, Edvins mamma hade
den men hon var tvungen och gå å kolla lite när Edvin red, så då tog
jag över. Se hjälpte vi till på lektionerna o hjälpte barn med att göra
iordning hästar. Sen så tog vi ut dem till hagen (:

Se tog jag hand om Curry,
Tog isär tränset o putsade + fättade in
putsade ans sadel och fättade in stiglädrena
Mockade & körde in spån.

Sen pysslade jag om honom länge, borstade igenom benen o allt noga,
sen ryktade, kratsade hovarna, borstade manen, visiterade honom, smörjde in hans skav från
 sadelgjorden, tygel o grimman med helosan. Han e känslig med de nu för han fäller, o så
va de något mer. Sen gjorde jag akrupressur också.
Jag pysslade nog med honom i minst 1,5 timma, han verkade tycka om det, 
han somnade nästan när jag ryktade, borstade manen o gjorde akrupressur.
När jag gick därifrån glänste han och jag var nöjd, de e ju bra
för imorgon ska ju jag tävla honom !! (: Det är så roligt, hoppas att curry också kommer tycka det xD

Sen så är det ju så roligt att vara i stallet för man umgås med de bästa folket (:!


Ikväll blir det kolla på melodifestivalen :)

 


                           LITE SOMMAR BILDER PÅ CURRY

/ Nella Olsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0