Börjat igen!

Jaa, nu har jag fått lust att börja blogga igen, så jag har slutat med min paus!
i skolan har allt varit som vanligt men jag kan berätta lite om ridningen sen jag bloggade sist.

Jo jag red ju Ozo i dressyr för några veckor sedan, men jad var ju inge vidare nöjd med
det för jag kunde inte rida henne,

Sen fick jag ozo på markarbete, det gick ju bättre och lugnare men de va ju förtfarande inte riktigt på topp.

Sen fick jag henne i hoppningen o ja var jätte nervös, helt i onödan. Ozo var hur lugn som helst vi hoppade
en bana som man skulle vara noga med hur många galoppsrång man tog, det skulle vara först 5 mellan 2 hinder
sen skulle man hoppa över ett litet hinder o byta galopp över det, sen skulle det vara 4 språng mellan 2 andra hinder o sen 1 mellan de 2 sista hindrena, o vi prickade rätt :) hon tog t.o.m 1 galoppsrång mer en gång mellan de 2 första hindrena. Banan var mellan 70-85 cm ungefär :)

SPORTLOV
Sen har det varit en banhoppninge träning på Undra igen, 70 cm, 1 stop men annars ok :)
De va Utetitt med stallvärdarna också o ja hade CurryburryBÄST! <3 :)
Jag bodde hela veckaaaaan hos lin, för mina föräldrar va ej hemma o de va kul:)
åkte med massa stallfolk på lasergame o de va jätte kul!

VOLTIGE!
ja, den har börjat igen och det är SÅÅÅ kul! :)
ja har börjat stå upp i trav o de går frammåt!
De andra går också frammåt, som, sax, fana, kvarn, ner-studds-upp

DENNA VECKA!
Har det varit skola.
i torsdags hade ja iaf Curry, gummisnodd, jocky o sitsträning, jätte kul o ja ve nöjd :)
Curry e ju ändå bäst !
Sen va de då voltide på Undraflundra, jätte kul som vanligt
Sen stallvärds ridning, Hade hindi o bruksridning, de va jätte kul
o hindi har blivit jätte duktig, hon reagerar knappt när madde
springer runt med soptunnor o slår i den eller viftar med en stoor flagga (:

IDAG:
Skola..
sen stan me pappa o köppte skoor (:
Sen till stallet sköta Donna,
Sen hade Amanda en ordförande kurs för mig
för jag är nu ordförande i BarnUngdomSektion, jätte kuul:)
Sen red jag Donna, hon va jätte snäll o ja tyckte jätte mycket om henne.


BILDER KOMMER SNART!


/ Nella Olsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0